تبلیغات
آموزش کسب و کار پاره وقت بازاریابی شبکه ای

کوچینگ راه اندازی کسب و کار خانگی و ارائه آموزشهای لازم برای راه اندازی کسب و کار بازاریابی شبکه ای 

با پیشرفت وب فارسی به جایی رسیدیم كه كم‌كم معیارهای مختلفی همچون رنكینگ‌های سرویس‌های مختلف مثل الكسا،‌ پیج‌رنك گوگل و .. جای خود را به فروش بهتر و بازدیدكننده واقعی می‌دهد. نوشته‌ای كه پیش روی شماست، حاصل مجموعه‌ای از نوشته‌های من و دیگر دوستان در یك ادمین بوده است كه حال در قالب یك پست جمع‌آوری شده است تا راحت‌تر در دسترس قرار گیرد. البته این نوشته ۲ سال پیش در یك ادمین منتشر شده بود اما امروز آن را ویرایش و بیشتر بخش‌هایش را بازنویسی كردم.

 

در ادامه این نوشته نسبتا طولانی می‌توانید روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید سایت خود را ببینید و از بین آنها بهترین‌شان را با توجه به وضعیت فعلی سایت خود و انتظارات و امكاناتی كه دارید انتخاب كرده و عملی سازید.

 

وبلاگ ها

۱- راه اندازی یك وبلاگ: اگر یك وبسایت شركتی دارید یا فروشگاه یا وبسایتی كه نوشتن مثلا اخباری از خودتان در آن غیرمعقول باشد، باید یك وبلاگ در كنار پورتال خود داشته باشید. داشتن یك وبلاگ به شما كمك می‌كند تا بازدیدكننده را بیشتر در وبسایت خود نگاه دارید، Bounce Rateخود را كاهش دهید. اگر مطالب خوبی بنویسید بازدیدكننده‌ها به شما اعتماد می‌كنند و ارزش وبسایت شما در ذهن آنها بالا می‌رود و در آخر منجر به استفاده از خدمات شما در سایت اصلی می‌شود.

۲- نظر دادن در وبلاگ‌ها: شما می‌توانید با نظر دادن در وبلاگ‌ها، در پایان یك لینك به وبسایت خود بدهید و از این طریق بازدید كسب كنید. در همین رابطه پیشنهاد می‌شود مقاله « روش صحیح بهره بردن از كامنت‌ها برای بهبود برند و ترافیك » را بخوانید.

۳- نوشتن پست مهمان: با نوشتن پست مهمان در یك وبسایت یا یك وبلاگ، یك لینك از آن مقاله دریافت می‌كنید، اكثر خواننده‌ها بعد از خواندن یك مقاله دوست دارند كه بدانند آن مقاله را چه كسی نوشته است. مقاله « چگونه بهترین سایت را برای نوشتن پست مهمان بیابیم؟ » در این مورد توضیحات بیشتری ارائه می‌كند.

۴- اسپانسر شدن برای مسابقات وبلاگی: اگر بتوانید یك یا چند مسابقه وبلاگی را پشتیبانی كنید می‌توانید یك لینك از صفحه مسابقه بگیرید، وبلاگ‌نویس‌ها دوست دارند بدانند جایزه مسابقه از كجا تامین می‌شود!

۵- نوشتن مطالب هماهنگ با دیگر بلاگرها: می‌توانید در مورد یك موضوع كه جمعی دیگر از بلاگرها به آن می‌پردازند یك مطلب بنوسید. اگر مطلب شما خوب باشد احتمال دارد توسط بلاگرهای دیگر به اشتراك گذاشته شود.

۶- اجتماعی بودن: اگر بتوانید با مدیران سایت‌های بزرگ دوست شوید و با آنها روابط دوستانه خوبی برقرار كنید، مطمئنا آنها به شما لینك می‌دهند. لینك‌ها هم در وبسایت‌های بزرگ مانند یك تبلیغ بزرگ عمل می‌كنند!


مشتركین

۷- راه اندازی خوراك RSS: اگر شما یك فید ار اس اس داشته باشید، می‌توانید به كاربران‌تان این امكان را بدهید تا شما را دنبال كنند و از طریق فید همیشه مطالب جدید شما را مطالعه كنند.

۸- استفاده از فید برنر: اگر می‌خواهید كه از امكانات بیشتری در فید خود استفاده كنید، پیشنهاد من فید برنر است.

۹- راه اندازی اشتراك ایمیلی: هنوز خیلی از كاربران اینترنت از فید استفاده نمی‌كنند، برای همین شما باید یك خبرنامه ایمیلی داشته باشید تا بتوانید آپدیت كردن سایت‌تان را به گوش كاربران‌تان برسانید. اگر اكانت فیدبرنر داشته باشید كار خیلی ساده است فقط كافی است كه لینك عضویت را در وبسایت خود به اشتراك بگذارید.

۱۰- خبرنامه ایمیلی: می‌توانید با ساختن خبرنامه ایمیلی خود، عضویت ایمیلی را یك قدم جلوتر ببرید. در این صورت كنترل بیشتری هم روی محتوایی كه از طریق ایمیل به مشتركان خود ارسال می‌كنید دارید.


محتوا پادشاه است

 

۱۱- نوشتن مطالب جذاب:  هیچ چیز بجز مطالب جدید و ناب شما را در یاد بازدیدكننده نگه نمی‌دارد. نوشه «محتوا پادشاه است» را حتما بخوانید!

۱۲- راه انداختن نظرسنجی: می‌توانید درباره مطالب و سایت خود نظرسنجی راه بیاندازید تا بازدیدكننده بیشتری كسب كنید.

۱۳- تهیه یك لیست ۱۰ تایی از برترین‌ها: شما می‌توانید لیستی از افراد معروف را آماده كنید. این لیست می‌تواند معرفی ۱۰ وبلاگ‌نویس مطرح، ۱۰ وسیله دیجیتالی خوب و مواردی از این قبیل باشد.

۱۴- تهیه یك لیست ۱۰۰ تایی از برترین‌ها: اگر یك لیست ۱۰ موردی برای بازدیدكننده‌های شما جذاب است، فكر كنید كه یك لیست ۱۰۰ تایی چه بازخوردی خواهد داشت. همین لیست كه در حال خواندنش هستید می‌تواند نمونه خوبی باشد.

۱۵- نوشتن یك خودآموز: خودآموزها مقالاتی هستند كه می‌توانند برای هر مشكلی كه مخاطبان شما با آن رو‌به‌رو می شوند مفید باشد و دارای راه‌حل های كلیدی و مهم باشند. معمولا همه دوست دارند كه چیزهای جدید بیاموزند، حالا اگر این آموزش‌ها یكی از مشكلات‌شان را هم حل كند كه دیگر از این بهتر نمی‌شود. مطمئن باشید كه اگر مطلب آموزشی شما كامل باشد، بازدید فراوانی كسب می‌كنید.

۱۶- مصاحبه كردن: بهترین حالت مصاحبه این است كه شخص مصاحبه شونده خودش دارای یك وبلاگ یا وبسایت باشد تا بتواند در وبسایت خود به مصاحبه شما لینك بدهد و مخاطبان خود را به سوی وبلاگ شما هدایت كند. یك راه ساده برای جذب بازدیدكننده. از طرفی، این كه كاربرانتان با اشخاص جدید آشنا شوند و یا در مورد اشخاص مورد علاقه خود بیشتر بدانند روش بسیار خوبی برای جذب دائمی آنهاست.

۱۷- نوشتن مطالب مناسبتی: وقتی یك مطلب مناسبتی بنویسید، ترافیك وبلاگ شما می‌تواند تا حد قابل توجهی افزایش یابد. مثلا یك مقاله در مورد جام جهانی یا بازی‌های المپیك.

۱۸- برگزاری یك امتحان آنلاین: مردم امتحان‌های آنلاین و بدون هزینه را دوست خواهند داشت. اگر شما یك امتحان خوب برگزار كنید بازدید زیادی كسب خواهید كرد، آنها نتیجه را به اشتراك می‌گذارند و درباره آن با دوستان‌شان صحبت خواهند كرد.

۱۹- راه اندازی رنكینگی از افراد: منظور این است كه یك مطلب با موضوع رتبه‌بندی افراد منتشر كنید؛ مثلا ۵۰ كارآفرین برتر جوان. این نوع مطالب چون به گذشته افراد می‌پردازد می تواند برای بازدیدكننده‌ها جالب باشد.

۲۰- راه اندازی رنكینگی از سایت‌ها: مثلا، ۲۵ سایت برتر دانلود در ایران. زمانی كه شما چنین مقاله‌ای را منتشر می‌كنید، صاحبان آن سایت‌ها برای این كه به كار خود ارزش بدهند، به مقاله شما لینك می‌دهند و درباره آن یك مطلب می‌نویسند.

۲۱- انتشار مطالب سرگرم‌كننده: بازدیدكننده‌ها از خواندن مطالب خنده‌دار و مفرح لذت می‌برند. اگر شرایط را مناسب دیدید، یك مطلب خنده‌دار بنویسید و یك عكس خنده‌دار هم به آن اضافه كنید تا مطلب لذت‌بخش‌تر شود.

۲۲- ساختن یك اینفوگرافیك: اینفوگرافیك‌ها هم در جذب بازدیدكننده بسیار موثر هستند و خوشبختانه این روزها هم ابزارهای قدرتمندی برای طراحی اینفوگرافیك ساخته شده‌اند.


مجانی ها

۲۳- كتاب الكترونیكی:با ساختن یك كتاب الكترونیكی می‌توانید بازدید زیادی به سمت سایت خود روانه كنید. كتاب شما با سرعت نور در اینترنت پخش می‌شود و خیلی از سایت‌ها آن را برای دانلود قرار می‌دهند.

۲۴- ساختن یك تم رایگان وردپرس: یك تم كاملا جدید برای وردپرس بسازید. مطمئن باشید اگر تم شما زیبا و جذاب باشد، كاربران زیادی آن را نصب و از آن استفاده خواهند كرد.

۲۵- انتشار یك چیت شیت: شما می‌توانید نكات ریزی را در قالب كدهای تقلب به اشتراك بگذارید. به طور مثال كدهای تقلب وردپرس تا مدت‌ها در دست كاربران می‌چرخید و سایت منتشركننده كلی لینك و بازدید دریافت كرد.

۲۶- ساختن محلی برای طراحان وب: شما می‌توانید بسته‌های گرافیكی، آیكن پك و بسیاری از موارد دیگر را برای استفاده در سایت‌تان برای عموم قرار دهید. هر طراحی حداقل به چندین بسته نیاز دارد!

 

مسابقات

۲۷- ریتوییت كلاب: شما می‌توانید یك retweet club راه بیاندازید، می‌توانید جایزه‌ای برای نفر اول در تعداد توییت‌ها در نظر بگیرید.

۲۸- مسابقه كامنتی: یك مسابقه كامنتی راه بیاندازید، مثلا بگویید كسانی كه در یكی از پست‌های وبلاگ شما نظر دادند، در قرعه‌كشی شركت داده می‌شوند. در این صورت شما می‌توانید بازدید زیادی را برای وبلاگ خود ثبت كنید.

۲۹- مسابقه نقد: شما می‌توانید مسابقه‌ای راه بیاندازید كه دیگران در مورد وبلاگ شما بنویسند و در طی یك قرعه‌كشی می‌توانید به كسی كه بیشترین نظر یا بازدید را داشته جایزه بدهید.

۳۰- مسابقه عنوان‌نویسی برای عكس: یك عكس مرتبط با موضوع وبلاگ خود طراحی كنید و بعد از بازدیدكننده‌های خود بخواهید كه برای آن عكس یك عنوان مناسب بنویسند و بعد به شخص برنده جایزه بدهید یا او را در وبلاگ خود معرفی كنید. این نوع مسابقات هم با استقبال خوبی مواجه می‌شوند.

۳۱- مسابقه فیسبوكی: می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید كه پیج شما را در فیسبوك به اشتراك بگذارند. یك بازه زمانی مشخص كنید و بین افرادی كه در این بازه زمانی پیج شما را به اشتراك می‌گذارند قرعه‌كشی كنید و برای فرد برنده جایزه‌ای در نظر بگیرید یا او را در پیج فیسبوك خود معرفی كنید.

 

چندرسانه‌ای

۳۲- ساخت یك فیلم آموزشی

۳۳- ساخت اسكرین كست: می‌توانید مثلا روش نصب وردپرس را به صورت اسكرین‌كست ضبط كنید.

۳۴- انتشار ویدیو : فیلم تولید شده توسط خودتان را در اینترنت و وبسایت‌های مختلف پخش كنید.

۳۵- ساخت یك پادكست: شما می‌توانید مصاحبه خود را با یك شخص مشهور در قالب یك پادكست در اینترنت منتشر سازید.

۳۶- انتشار مصاحبه‌های صوتی: قبلا در همین لیست ذكر شد كه مصاحبه‌ها یكی از انواع محتوا هستند كه می‌توانند باعث جذب مخاطب بیشتر شوند. اما شما می‌توانید این مصاحبه‌ها را به صورت صوتی هم منتشر كنید تا بیشتر مورد پسند كاربران قرار بگیرند. برای این كار از نرم‌افزارهایی مثل اسكایپ استفاده كنید.


شبكه‌های اجتماعی

۳۷- استفاده از سیستم‌های اشتراك‌گذاری لینك

۳۸- ثبت در دایركتوری مقالات : شما می‌توانید با ثبت مقالات خود در دایركتوری مقالات یا ویكی‌ها و درج یك لینك به وبسایت خود بازدید زیادی را از آن خود كنید.

۳۹- تعامل با دیگر وبلاگ نویس‌ها: سعی كنید كه با دیگر وبلاگ نویس‌ها تعامل داشته باشید، با آنها دوست شوید.

۴۰- اضافه كردن دكمه‌های شبكه‌ها: به وبلاگ خود دكمه‌های شبكه‌های اجتماعی را اضافه كنید تا به بازدید كننده‌های خود این امكان را بدهید كه مطالب شما را در شبكه‌های اجتماعی به اشتراك بگذارند.

۴۱- پاسخ به نظرات كاربران در شبكه‌های اجتماعی: نظرات دیگر كاربران شبكه‌های اجتماعی در مورد مطالب خود را جدی بگیرید و به آنها پاسخ بدهید. با این كار نشان می‌دهید كه به نظر مخاطبان خود اهمیت می‌دهید و همین سبب می‌شود كه بازدیدكننده‌های وبلاگ شما افزایش یابد.

۴۲- عضویت در شبكه‌های اجتماعی: سعی كنید تا در همه شبكه‌های اجتماعی رده باالا عضو شوید و پروفایل مخصوص خود را درست كنید.

۴۳- ساختن یك صفحه در فیس‌بوك: برای وبلاگ یا وبسایت خود یك صفحه بسازید و آدرس آن را در وبلاگ‌تان قرار دهید تا طرفداران سایت‌تان در آن عضو شوند.

۴۴- دكمه لایك: دكمه لایك نیز یكی از ابزارهای مهم برای وبلاگ شماست، آن را اضافه كنید!

۴۵- استفاده از توییتر: یكی دیگر از شبكه‌های اجتماعی مهم، توییتر است، آن را از دست ندهید. همچنین دكمه توییت را نیز به صفحه خود بیافزایید.


بهینه‌سازی داخلی

۴۶- صفحه ۴۰۴: از صفحه ۴۰۴ بهترین استفاده را داشته باشید، در صفحه ۴۰۴ خود چند لینك بربازدید و مهم را قرار دهید.

۴۷- لینك‌های داخلی: لینك‌های داخلی خود را بهینه كنید، به صفحات مهم خود در صفحات دیگر لینك بدهید. این كار باعث بالا رفتن لینك جویس و تعداد بازدید صفحه شما می‌شود. قبلا در یك ادمین نوشتیم كه چرا باید با لینك‌های داخلی دوست باشید.

۴۸- مطالب داغ: مطالب داغ را پررنگ‌تر كنید، برای آنها بنر بسازید و در سایت خود به نمایش بگذارید.

۴۹- تست وبسایت در مرورگرهای دیگر: وبسایت خود را در مرورگرهای مختلف تست كنید كه مبادا كاربری را به خاطر استاندارد نبودن وبسایت‌تان از دست بدهید.

۵۰- افزایش سرعت وبسایت: بخش زیادی از كاربران به خاطر كند بودن وبلاگ شما را می‌بندند، از نوشته‌ ۲۰ نكته برای بهبود و افزایش سرعت بارگذاری سایت شما استفاده كنید.

۵۱- Cache: از فناوری كش در وبسایت خود استفاده كنید تا سرعت لود بالاتری داشته باشید، شما می‌توانید از افزونه‌های w3 total cache و wp super cache  در وردپرس استفاده كنید.


منبع: افزایش بازدید سایت




طبقه بندی: ریپورتاژ آگهی،
برچسب ها: افزایش سرعت وبسایت، بهینه‌سازی داخلی، شبكه‌های اجتماعی،
[ شنبه 12 خرداد 1397 ] [ 09:02 ق.ظ ] [ مصطفی حیدری ]
.: Design By: Ahmad Heydari :.

درباره وبلاگ


کوچینگ راه اندازی کسب و کار خانگی و ارائه آموزشهای لازم برای راه اندازی کسب و کار بازاریابی شبکه ای